Vi har varit hemma......

Hittills idag, har vi alla i familjen varit hemma.

Mattias har ju haft en kompis här, sen igår....som har sovit över.
Så inne i Mattias rum har det varit mycket musik och spel....
och är det fortfarande..... så nu börjar jag bli lite trött på
att höra samma musik hela tiden (vissa låtar som går om och om igen)
och deras "skrik" när dom spelar spel... ja, det är väl Mattias som
låter mest, och hela tiden.

Johanna trycker nere i sitt rum.... hon kanske har en "dålig" dag idag....
eller så vill hon bara vara i fred?

Hasse har fixat lite i vardagsrummet.... nu är det bara att plocka
undan alla målarsaker och sen försöka komma på hur
man ska ha det och möblera där efter...... hmmmm...få se om
vi börjar med det ikväll?

Själv har jag skrivit alla julkorten!
Så i år är jag ute i god tid. Nu behöver jag inte sitta och skriva
alla julkorten, så pennan glöder, kvällen före... och innan dom måste postas för att
hinna komma fram i tid.

Sen har jag varit inne i Mattias lilla vindsutrymme.
Där såg det fördjävligt ut....saker lite huller om bulleren.
Leksaker, böcker, skolsaker, kuddar, gosedjur och en massa annat
finns där inne....puuuh.
Men jag började i ett hörn, och gick igenom påsar.
Och vissa leksaker sorterade jag bort (med Mattias godkännande)
som jag ska släpa med mig till loppisbordet.
Men det finns mycket kvar....bara Mattias har tid att vara med och
bestämma vad han vill ha kvar och inte.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0