Lennart Jansson........

Förra gången på akvarellen, frågade en i gruppen om inte
Lennart kunde måla någon gång så att vi fick se
hur han gick tillväga.

Så idag målade han en akvarell.
Han hade skissat med blyerts ett motiv från Söppenmyren
som han färglade idag.
Det var intressant att se hur han gick tillväga när han
målade.... och sen är han ju så duktig.

När han målat färdig, så var det en i gruppen som undrade
om inte Lennart kunde lotta ut akvarellen bland oss i gruppen.
Och så snäll som Lennart är, så gick han med på det.

Han skrev små lappar med våra namn på och sen drog
han en lapp..... och på den stog det Jaana!
Yippieeeee!!!!.... vad glad jag blev!!!!
Tänk att jag hade en sån tur att jag fick vinna en
akvarell av Lennart Jansson!!!
Ååååh, vad glad jag blev och är!!!
Akvarellen ska jag rama in och sen ska den sättas
upp på någon vägg här hemma.

Så här ser akvarellen ut.... visst är den väl fin!?!?!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0