Negativt och positivt.......

Som sagt, halva diet tiden är gjord.
Nu är det bara att kämpa på med den andra halvan av tiden.
Hur det kommer att gå, har jag ingen som helst aaaaning om?
Jag vågar inte ta något i förskott...utan jag kämpar på,
timme för timme..... dag för dag.

Jag säger då bara det: Det är inte lätt!
Det är en evig kamp mot ens vilja.... det finns fööör många
frestelser och det är ÖVERALLT!
Men visst, vissa dagar har det gått jättebra...men dom är få.

Här kommer de tråkiga, svåra och jobbiga bitarna med
dieten... ja, så som jag har upplevt det.

Inte få äta och dricka något annat än shakes.
Inte få tugga och känna olika smaker.... bara de få smakerna
som dieten erbjuder.
Det har varit tufft med alla olika "biverkningar" som har
kommit med dietens gång.... typ trötthet, hunger, yrsel m.m
Det har varit och är fortfarande jobbigt att inte "få"
tugga tuggummi. Jag är helt besatt av det.... ser jag någon
som tuggar tuggummi, så kan jag nästan inte titta på
något annat än när dom tuggar... och inte tänka på
något annat än att jag vill också ha tuggummi.
Man lever ett fattigare socialt liv.....för man vill inte utsätta
sig för frestelser.... för dom finns ÖVERALLT!!!
Ja, det har varit en hel del mindre trevliga saker med
denna diet.... orkar inte gå in i detaljer och räkna upp allt.

MEN!!!!

Dieten har även fört med sig BRA saker.

Först och främst så tappar jag ju vikt. Det är ju det som
är dietens poäng.
Sen har jag ju i mellan åt fått mig "energikickar", då jag
är piggare och orkar mer. Ibland handlar det om några timmar
och ibland om några dagar.
Det har blivit lättare, fysiskt.... typ att jag orkar
mer....jag kan göra vissa saker mycket lättare nu... orkar
gå..... orkar städa.... får inte kramp i ryggen på en gång när jag
ska gå någonstans....(korta bitar).
Jag har kunnat plocka fram lite avlagda kläder med mindre storlek på.
Ja, det var några av det "braiga" med dieten.

Det är dom här bitarna man får tänka på när det är jobbigt och tufft.
Även det kan vara jobbigt.....för ibland så krakelerar ens vilja
och då är det kämpigt att reparera den med ett positivt tänkande.
För allt inom en vill något helt annat.... äta mat.

Men hittills har det gått...."peppar, peppar...."

Jag ser fram emot den dagen jag "får" äta igen.
Åh, det finns så mycket jag längtar efter....typ finskt rågbröd med
ost och färskgurka på....frukt....hemgjord mat.....grönsaker....osv.

Heter det inte:
Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!?!?

(Även om det känns läääääänge).



Trackback
RSS 2.0