Hemma och donat lite......

Vi har bara varit hemma idag.

På förmiddagen slöade vi (jag och Hasse)
framför tv:n. Ja, jag lyckades väl somna till hela tiden.

På eftermiddagen var jag och Hasse ut i förråden och
började att gå igenom allt som finns där.
Och det är MYCKET!
Vi höll på i ca två timmar och plockade, sorterade och rensande.
Sen gav vi upp för idag. Vi ska fortsätta någon annan dag.
Det är så mycket att gå igenom, så man hinner inte det
på en dag.... så om man höll på hela tiden.
Så då får det bli att man går in där i någon timme varje
dag man har möjligheter till det.

Efter en liten paus fortsatte vi att dona och greja i tvättstugan.
Bla sorterade vi all rentvätt som låg där nere.
Där nere höll vi på i ca en timme, sen fick vi besök av
mina föräldrar.
Men det gjorde inget, för vi var nästan färdiga i tvättstugan.
Det lilla som blev ogjort ska vi fixa i morgon.

Nu har vi tagit "kväller".
Just nu sitter Hasse inne i Mattias rum och vid datorn.
Johanna är nere i sitt rum.
Mattias håller på att göra i ordning för att åka till en
kompis för att sova över där.

Få se hur det kommer att gå?
Dom  har nämligen katt och Mattias är ju allergisk.
Men kompisen skulle dammsuga sitt rum och katten skulle
inte få komma in hans rum.

Mattias har tjatat och tjatat om att få åka dit, och sånna veklingar som
jag och Hasse är (tyvärr), så gav vi med oss till sist....suck.
Men med vissa krav.... t ex att vid minsta lilla tecken på
allergisk reaktion så ska han komma hem.

Så vi får väl se hur det kommer att gå?




Kommentarer
Postat av: Jogga

Vadå ligga och slöa i soffan? Hasse skulle ju fiska dag. Träffade morsan och farsan din med Nellie och Molly som letade efter han och Mattias.

2010-09-11 @ 22:46:25
Postat av: Jaana

Jogga: Ja, dom sa att dom hade träffat på dig.



Jag tror vädret skrämde bort Hasse från ån.... eller så var det något annat? Vem vet? Han vet nog inte ens själv varför han aldrig var ner dit... som han hade tänkt sig först....hahahahhaha.



Kram!

2010-09-11 @ 23:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0