Köttbullarna klara.....julklapparna kvar......

Puuuh..... blev klar med köttbullarna för ett tag sen.
Så nu luktar hela hemmet stekta köttbullar och så även jag.
Jag ska snart hoppa in i duschen och duscha av mig oset från köttbullarna.

Jag fick bra hjälp av Johanna.
Hon rullade köttbullarna och jag stekte dom.

När Johanna var tvungen att börja göra iordning sig för att åka
hem till mormor och morfar, tog Hasse vid och hjälpte mig.
Då rullade jag köttbullarna och han stekte dom.

Har jag gjort köttbullarna alldeles själv, ja då har jag inte varit klar
än....på någon timma.

När jag har duschat ska jag försöka slå in julklapparna, utan att Mattias
lyckas få syn på det...... hmmmmm..... hur nu det ska gå till??

Mattias har mått mycket bättre idag, med klådan.
Men visst, han har fortfarande klåda och ibland blir det för mycket.
Men det är inte alls lika illa som det har varit de två senaste dagarna.

Johanna har som sagt åkt upp till mormor och morfar.
Det är en tradition sen hon var liten.
Mattias brukar också vara hos mina föräldrar dan före doppar dagen.
Men icke idag och det är ju inte så konstigt.

När kidsen är hos mormor och morfar, dagen före julafton, så brukar
dom klä julgranen och mysa. Sen brukar dom ju alltid sova över där till julaftonen.

Johanna är stenhård på traditionerna......det ska vara så som det alltid har varit.
Annars är det ingen jul, tycker hon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0