"Jul alfabetet".......

Adventsbelysning är så fint och stämningsfullt.

Bäst är julen som barn.

Chokladpraliner med körsbär i är äckliga.

Dagen före julaftonen brukar jag och min mamma, oftast, göra
köttbullarna och Janssons frestelserna.

Egna hemgjorda köttbullar ska det vara på julbordet.

Firat julen en endaste gång hos mina morföräldrar i Finland.

Glögg tycker jag inte om.

Hyacinter är bannlysta hemma hos oss.... pga allergi.

Ingen "riktig" jul utan snö.

Julklappar till varandra, köper inte jag och Hasse.

Knäck är godast med hackad mandel i.

Lussebullar gillar jag inte riktigt. Kan äta en på luciafikat.

Musten är julens dryck nummer ett.

Nötter är gott, men ack så "skräpigt" att knäcka.

Omkring mina nära och kära är julen bäst!

Plastgran är inte lika "juligt" som en äkta gran.

Risgrynsgröt med blåbärssoppa åt vi till julen hemma.

Skinka är ett måste på julbordet.

Tomten ska komma med julklapparna. Mysigast så.

Utan Janssons frestelse vill jag inte vara.

Vi har firat julen alltid hemma hos mina föräldrar....(förutom en gång
i Finland och en gång när vi alla var hos oss).

Weise saknar jag i tv-rutan på julaftonen.

Ymnig snöfall på julaftonen är fint och mysigt.

Ååååh....varför ska julen vara så stressig???

Äter inte finsk leverlåda.

Önskar God Jul till mina bekanta, vänner och släkt via julkort på posten.




Kommentarer
Postat av: Johannaaa

Den här listan gjorde du bra!!!

2011-12-03 @ 23:29:27
Postat av: Jaana

Johannaaa: Tack! =)



Kram!

2011-12-04 @ 00:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0