Hos mina föräldrar.......

Vi har nyss kommit hem.
Vi har varit hos mina föräldrar hela eftermiddagen.
Nellie och Molly var också där.
Vi har haft det jätte trevligt och roligt!

Jag och Hasse åkte upp dit först.
Johanna och Mattias blev kvar hemma....för dom hade
knappt klivit upp ur sängarna.

När vi kom till mina föräldrar så såg det ut som
om det var några som campade på deras gård.
Dels hade min pappa satt upp ett tält åt tjejerna och sen
hade dom även brorsan gamla indiantält uppsatt.

Min mamma och tjejerna höll på att baka bullar.
Jag och Hasse gick in och tittade på när tjejerna bakade, alldeles själva.
Dom var jätte duktiga!!!!
Och fort gick det också.

När bullarna skulle gräddas, så ringde Nellie och Molly till
Mattias och Johanna och sa åt dom att komma upp till
mina föräldrar och fika.
Och det gjorde dom.

Så vi fikade och åt av det goda nygräddade kanelbullarna.

Sen blev det lek och stoj.
Det lektes med en vattenspridare, då kidsen sprang igenom den
fram och tillbaka.
Dom lekte kurragömma.... busade i tältet....Nellie coh Molly var
frisörer och kammade Johanna och Mattias hår.....ja, och
en massa annat skoj.

Sen senare mot kvällningen bjöd mina föräldrar på pizza till
oss alla. Då hade även brorsan dykt upp där.

När jag, Hasse och Johanna åkte hem så blev Mattias
kvar där för att underhålla Nellie och Molly ett tag till.

Hasse har dragit iväg på motorcykeln en sväng och
jag fick precis främmande av Teresa.

Så nu ska jag gå ner och sätta mig ute på altanen
och skvallra lite med henne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0