Är det dags för vinterskorna nu???........

Imorse när jag skulle åka till jobbet var det halt efter vägarna fram till riksvägen.
Sen mellan Smedjebacken och Ludvika var det saltat på vägen.
Skönt, tycket jag. För den första halkan, när det bara är en tunn isskorpa på
vägarna, är så förrädisk.

Däremot fick jag "känna på" halkan när jag skulle ta mig från parkeringsplatsen
och till dörren vid personalingången.
Jag hade på mig mina vår/höstkängor som har en tunn och helt blank sula.
Så det slant till vid varje steg. Så det vara bara att trippa fram sakta och försiktigt.
Och jag lyckades komma fram utan att halka och slå mig i backen....puuuuh.

Hmmmm....kanske dags att ta fram vinterkängorna som har en rejäl sula med
rejäla mönster på? Men jag tycker det är lite för tidigt.....det blir ju så varmt
med vinterskor nu.... tycker jag i alla fall. Men är det halt, så har man väl
inget annat val..... kanske.....????

Ja ja, vi får väl se hur jag gör med det imorgon bitti?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0