Första advent......

Igår påminde en arbetskamrat mig att det är första advent nästa helg.
Herreguuud!!! Redan!?!?!

Jo, jag är medveten om att vi befinner oss i november nu och jag
har bra koll på datumen.... men ändå.
Jag har liksom inte tänkt så....att det är första advent snart.

Varför???

Jaaa-a....kan ju vara att man inte riktigt hänger med. Tiden den bara rusar fram
i snabb takt....ja, till och med i super-duper takt.
Dagarna, veckorna och månaderna går ju så fort förbi en.

Eller så kan det också vara att vi har ju en sån konstig årstid nu.
Hallåååå!!! Det är ju för sjutton den 17 november idag och inte en endaste snöflinga
har jag sett komma dalandes ner från skyn!
Det är ju inte ens minusgrader dygnet runt än!

Visst, jag har varit med om första advent som har varit snöfattiga och grådaskiga.
Men jag har även varit med om första advent med mycket snö och en rejäl kyla.
Och jag föredrar snö och lagom kyla.

Jag tillhör "dom där" människorna som måste ha snö på backen för att
känna julstämningen i mig.
Och just nu har vi ingen snö så långt ögat når.....och då har jag inte tänk
på att vi faktiskt snart närmar oss första advent.

För när man tittar ut nu, så känns det som om hösten har nyss börjat.
Jag såg ju planterade rosor som blommade för fullt på kyrkogården här om dagen.
Öööööhh...hur ofta har man fått uppleva det i dessa trakter....så här när
inpå första advent?????

Nä, så det är inte konstigt om jag inte riktigt har reflekterat över att
nästa helg ska adventspyntet fram ur gömmorna.

Ja, jag skyller på det i alla fall..... känns bättre så.....hahahhahaaaa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0