"Lilla Mollan"........

Idag flexade jag lite från jobbet. Jag slutade ca 25 minuter tidigare.
Jag skulle till Willys och handla, och tänkte att det nog inte var så mycket
folk i rörelse ännu.
Phuuu....vad jag bedrog mig!
Det var ju fullt med folk inne i affären.....värsta ruschen ju.
Alla måste ha tänkt lika som jag....hahahhaaaa.

Tidig eftermiddag kom brorsan och Molly hit.
Marko skulle hjälpa Hasse att bära in två garderober som Hasse hade
hämtat tidigare från Anette och Henke.

När det var gjort skulle dom åka hem igen.
Frågade Molly om inte hon ville stanna kvar hos oss ett tag, och det ville hon.





Först ut blev det att klä på sig och följa med Molly ut.
Hon ville nämligen hoppa på studsmattan.

Molly hade ett knep för att kunna hoppa högt.
Hon hoppade ut och in med benen, som hon själv sa.
-Varför det?, undrade jag.
- För att få luft i benen, svarade hon.
Hahhahhaaaaaa.....

När det var färdighoppat gick vi in igen.
Då ville Molly titta på barnprogram. Sagt och gjort!
Efter ett tag undarade hon om vi hade chips hemma.
Och det hade vi, eftersom jag hade handlat det tidigare idag.

Vi tog fram lite chips och dricka och satte oss (jag, Johanna och Molly)
i sofforna och tittade på ett barnprogram i en av Disney kanalerna.
- Nu har vi det mysigt, sa Molly.
Hahhahaaaa.....gullunge!!!!




Efter ett tags mysande ville Molly pyssla.
Hon ville klippa i tidningar och sen klistra det urklippta på papper.
Så det var bara att ta fram några veckotidningar, saxar, papper och lim.
Sen pysslades för fulla muggar.
Molly hann göra tre kollage innan hon tröttnade och ville återgå till chipsskålen vid tv-soffan.
Där passade hon samtidigt på att leka frisör med Johannas hår.

Jaaa-a....man får skratta så gott åt lilla "Mollan". Dels åt hennes ansiktsminer
och sen över det hon säger.

Molly blev lite besviken över att Mattias inte var hemma.
Mattias har varit iväg hela dagen med sin pappa.
Dom har varit till äventyrsbadet Aqua Nova i Borlänge.
Just nu är Hasse och hämtar hem Mattias från tåg- och busstationen i Ludvika.
Jag gissar att vi får hem en trött grabb......



Trackback
RSS 2.0