Råddjur, räv och en olycka.......

Imorse när jag skulle åka till jobbet, var det dags igen!
Höstens första isskrapning av bilrutorna.....suck.
Sen fick jag sitta i en evighet (kändes så i alla fall) innan imman
försvann från rutorna på insidan av bilen.....suck.
Hmmm....det kanske är dags att ta fram kupévärmaren och
koppla i den i motorvärmaren?

Efter jobbet blev det lite vila/sömn i soffan.
Jag var och är så trötter idag.

Men sen på eftermiddagen åkte jag och Hasse på fotosafari, lite
så där halvhjärtat.... jag var ju fortfarande så trött.

Vi åkte till Björsjö och därifrån till Malingsbo och sen tog vi någon
skogsväg till Kopparbo och sen åkte vi hemåt.
Det blev en hel del åka och ibland stack vi av på en skogsväg för att
titta om det fanns något intressant. Men ingen av dessa små, nästan
oåkbara skogsvägarna gav något resultat.

Vi såg även två råddjur och en räv. Men tyvärr hann jag inte ta kort på
dom, för dom var så skygga.

Något mindre roligt såg vi också. En olycka. Två brandbilar och två
ambulanser var på plats vid olyckan. Efter vägen hem mötte vi
en polisbil med sirenerna på.
Det vi såg var att det var en bil som hade åkt av vägen och hamnat en bit in i skogen.
Bilen låg med passagerasidan mot marken och över bilen låg en stor björk.
Usch ja, otäckt!

Innan vi åkte hem stannade vi till vid Konsum och handlade.
Sen åkte vi hem och började med kvällsmaten, som vi nyss har ätit.
Jag och Hasse fixade till en tacopaj och till det blev det en sallad med olika
grönsaker i. Mmmmm.... det var såååååå gott!!!

Om ca en timme börjar "Desperate housewives".
Jag tycker det är så synd att det är sista säsongen nu.
I USA har dom lagt ner programmet.... synd.

Här kommer en del foton från dagens fotosafari:







































































Trackback
RSS 2.0