Majbrasan.......

Valborgsmässoafton och majbrasa.

Jag har i många år tillbaka gått och tittat på en majbrasa på "sista april"....ja, jag
minns inte ens när jag sist INTE har tittat på en.
Men idag valde jag att INTE gå på majbrasan.
Jag kände inte för det helt enkelt.....för jag tycker det är så drygt med alla dessa
smällare som smäller runt omkring en.....man är på helspänn hela tiden.
Johanna valde också att skippa brasan i år.

Mattias gick iväg tidigare ikväll till brasan med en kompis.
Det är faktiskt första året han vill gå dit själv....ja, med kompisar istället för familjen.
Ja, riktigt själv är han ju inte just nu.
Hasse åkte ner till brasan för ca 40 minuter sen.
Mattias vill ju smälla smällare och skjuta iväg raketer, så då åkte Hasse
ner dit med dom och samtidigt har han lite koll så att Mattias sköter sig
med smällarna.....ja, så att Mattias inte är runt brasan och bland allt folk.
Ja, det har han väl aldrig varit förut heller....men,men....man vet ju aldrig
med dessa ungdomar/barn.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0