Rörig dag.......

Idag var det en rörig dag på jobbet.....på många olika sätt.
Det var mycket olika åsikter som sades.....olika fakta som sades....
många funderingar....osv....och allt detta gjorde att det var mycket prat
och tjafs om saker och ting....och ingen blev någon klokare av allt snack.
Man blev bara snurrig och förvirrad av allt.
 
Rörigt var det också för att mitt nya skrivbord kom strax före lunch.
En arbetare började att montera ihop den inne hos mig och Rolf, så det är trångt
inne på kontoret nu.....det finns knappt någon golvyta kvar att vara på......
Men imorgon ska vi byta skrivborden och då blir allt bra igen....ja, bättre i alla fall.
 
När jag kom hem från jobbet var jag bara hem och vände på våran uppfart och
plockade upp Johanna.
Sen var det bara att åka tillbaka till Ludvika igen och skjutsa henne till sin pappa.
 
Imorgon ska Johanna och hennes pappa åka tåg till Stockkholm och
titta på Coldplay på Stockholms Stadio.
Dom ska även sova över en natt på hotell, och sen ska dom strosa runt i
Stockholm på fredagen innan det är dags för dom att ta tåget hem igen.
 
När jag väl kom hem igen, så upptäckte jag att jag inte hade någon
husnyckel med mig.....suck.
Den låg kvar i jackan som jag hade på mig igår, men som fick bli kvar
hemma idag när det var "rena värmen" i morse, 12 grader.
 
Mattias var någonstans med kompisar och Hasse hade åkt ut med motorcykeln
på eftermiddagen.....och han är fortfarande ute på glid.
 
Ja, ja....tänkte jag.....någon kommer väl förhoppningsvis hem snart.
Så jag satte mig vid trädgårdsmöblerna och väntade.
 
Jag hade tur!
Jag satt inte många minuter när jag hörde att Mattias kom cyklandes med kompisar.
Jag ropade till honom att han fick stanna till och låsa upp dörren åt mig.
 
Sen äntligen var jag hemma och inne!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0