Fullmatad med information........

Idag var jag heldag på jobbet.
Vi hade utbildning i det nya lönesystemet som vi har fått från och med
nu i december.
 
Blev jag något klokare av utbildningen?
Nej, det känns då inte så.
 
Vi hade en som utbildade oss genom att hon överröste oss med
information och samtidigt visade oss på en skärm hur man jobbade
i själva systemet.

Hela systemet är alldeles nytt för mig, så det hade varit bättre om
jag under utbildningens gång hade fått setat vid en egen dator och ha fått gjort
alla momenten själv......ja, så tyckte nog vi alla som var på utbildningen.
 
Jag tycker man lär sig bättre så, än om man bara sitter timme efter timme
och lyssnar på någon som talar om hur saker och ting ska göras
och hur det fungerar.
 
Ja, ja....om några dagar, när vi får tillgång till det nya systemet, så visar det
sig om jag lärde mig något idag....... om det var något som fastnade
uppe i hjärnkontoret???
 
Hur det än ligger till med den saken, så kommer det att bli jobbigt och rörigt
i början....tills man har lärt sig systemet ordentligt.....osv.
Tyvärr så jobbar man helt olika i det nya systemet mot det gamla.... så gott som.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0