Meteorfall....lucia....syntest....revbensspjäll....överraskningen.......

Imorse när jag åkte till jobbet fick jag uppleva något som jag aldrig tidigare har upplevt.
Jag såg ett meteorfall.
 
Eftersom det är kolsvart ute när jag åker till jobbet, så blev jag rädd
när det helt plötsligt, från ingenstans, lyste upp på himlen framför mig....
typ som en blixt.....men den liknade inte någon blixt.
Nä, meteorfallet gick mer horisontellt med ett brett sken av gult och grönt i sig.
Ja, det var mäktigt och fint!
 
På jobbet idag hade vi ett luciatåg, med lågstadiebarn.
Det var mysigt och fint!
Efter det blev det lussefika, som jag hoppade över.
 
Klockan 11.00 hade jag tid för en synundersökning....eller mer som en återkoll.
Första synundersökningen gjorde jag någon dag efter det att jag fick reda på
att jag hade för högt socker....och socker kan ju påverka synen.
Så då tyckte optikern att vi skulle göra en till synundersökning efter mitt första
återbesök hos diabetessköterskan.
Och det gjorde vi idag.
Och idag blev resultatet ett annat mot förra gången.
Jag hade fått bättre syn i och med att sockret har gått ner.
Så det var ju tur att vi inte beställde terminalglasögonen redan förra gången,
för dom har dom ju blivit för starka åt mig.
 
Eftersom det är Mattias födelsedag idag, så har han fått önska vad han vill ha för mat idag.
Det är en "tradition" som vi har i familjen.
Så när jag kom hem från Ludvika var jag in på Ica och handlade deras potatissallad, enligt
Mattias önskan, och grillade revbensspjäll.
Mattias ville även ha donuts med jordgubbsglasyr på, men det fanns inga på Ica.
Så då var jag in på Coop, men där hade dom heller inga.
Så då fick det bli hans 2:dra alternativ, vaniljmunkar.....och lite annat gott.
 
Idag erbjöd sig en arbetscollega, Ritva, sin hjälp ang. överraskningen vi ska ha
imorgon på "Glädjespridarna". Det uppskattade vi väldigt mycket, jag och Anette.
Det är lite tjoigt idag med all förberedelse inför morgondagen.
Hasse ställde också upp med att hjälpa till lite. Han har åkte för ett litet tag sen upp
till mina föräldrar för att packa i bilen med alla kläder vi har där.
Jag måste ju ha allt med mig imorgon när jag åker till jobbet, för sen ska vi åka
direkt från jobbet till "Glädjespridarna".
 
Om ca en timme ska jag och Anette hämta överraskningen som Ritva har dels fixat till.
Sen ska vi göra resten.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0