"Drömyrke nr 9"........



För många år sen ville jag bli kallskänka.
Jag praktiserade på Grand Hotell i Ludvika i tre veckor i kallskänkan, och
det tyckte jag var roligt.

Jag sökte till och med en utbildning som kallskänka och jag kom in.
Men just då blev jag gravid och jag tackade nej till utbildningen.

Om jag ångrat det?
Nej, faktiskt inte!

Men jag tror fortfarande att det kan vara ett roligt och kreativt yrke.
Ja, i alla fall om man jobbar på en stor resturang eller på ett stort hotell.

Och självklart ska köket vara stort  med en massa arbetsyta och alla dessa
pryttlar och saker ska finnas.....då går det smidigare att jobba med
sallader, kallskuret, förrätter, smörågstårtor, smörgåsar, hotellfrukost.....osv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0