Inte så viktigt längre.......

Det är morsdag idag.

Förr om åren, ända sen jag själv var ett barn och fram tills för något år sen,
var det viktigt för mig att fira morsdag.
Ja, mer att fira min mamma än att jag själv blir firad.

Men nu har vi som sagt börjat avveckla firandet......dels för att min
egen mamma tycker att det behövs inte firas...eller rättare sagt; hon vill inte bli firad...
och ungefär det samma gäller för min egen del.
Jag gillar inte att det måste vara ett "måste" för barnen och att det måste göras
på ett visst sätt.....osv.....med tanke på mig själv nu.
Däremot har jag inga problem med att fira min mamma....för det känns
inte som ett "måste" för mig.....men säkert för henne.

Hur som haver så behöver det inte vara en speciell dag för att man ska
tänka, "skämma bort" och komma ihåg sin mamma.....det kan man ju göra vilken annan
dag som helst på året....mer spontant, oväntat och naturligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0