Kvällspromenad.......

Igår kväll var jag och Johanna på en liten/lång promenad.
Varför jag skriver liten är för att för många andra skulle den promenaden
vara just liten/kort.
Men för mig, med mina fel och brister (utan att gå in i detaljer) var
den en lång promenad.
Men hur som helst så var det skönt med en kvällspromenad....lagomt
friskt var det ute....tyckte jag i alla fall.

Men med min dåliga energidepå, så blev jag ännu tröttare och slut
efter promenaden..... så när vi kom hem dröjde det inte lång stund
innan jag gick och la mig för natta.

Men innan jag gick och la mig väckte jag Mattias som låg i soffan.
Jag fick hålla på en stund med att väcka honom innan jag fick någon
kontakt överhuvudtaget med honom.
Jösses, vad djupt han sov.
Vet inte riktigt om han ens fattade vad han gjorde när han väl klev upp
och gick upp till sitt rum.

Imorse hann jag och Hasse knappt vakna till innan det ringde på dörren
och vi fick ett besök av Henke.
Han hade något med sig till Hasse och vi gick ut på gården.
Där stog vi ett tag och pratade.
Själv gick jag bara ut med t-shirt och det var lite väl kallt i skuggan, men
i solen var det skönt....varken kallt eller varmt.




Kommentarer
Postat av: Anki

Bra gjort Jaana!



Det är inte längden av promenade som räknas, det är att man faktiskt tar sig en promenad!



Det är som med all träning, det är mycket bättre att röra på sig än att inte röra sig alls.



Om du inte har gångstavar så köp det för dom är också bra när man har ont i ryggen. Man kan vila sig mot dom. Det brukar jag göra och sen känner jag att jag går bättre med dom och får mindre ont än om jag går utan.



Ha en skön söndag, ikväll blir det lite spännande att se vem som åker ur BB. Jag hoppas att det är Hanna J. Fattar inte varför dom inte har nominerat ut Rodney ännu.......



Ha det så bra idag och ta det lugnt.

Kramizar

2012-05-13 @ 12:09:48
URL: http://anki.superblog.se
Postat av: Jaana

Anki: Tack! =)



Jo, det är sant....huvudsaken är ju att man rör sig.

Jag har gångstavar och dom använde jag igår....och det går "bättre" att gå med dom....får inte lika fort kramp och ont i ryggen då.



Jag hoppas verkligen att Vobban får vara kvar efter dagens BB-live. Men jag orkar nog inte titta på det ikväll, utan jag tittar på reprisen imorgon.



Ha en skön söndagkväll du med! :)



Kram!

2012-05-13 @ 16:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0