Fortfarande uppgrävt.........

Förmiddagen har varit lugn hittills.
Jag är trött och seg, så min vakna tid har jag tillbringat på soffan
och kollat på den engelska versionen av Antikrundan och
ett annat program som har med antika saker att göra med.

Johanna är fortfarande förkyld, men hon mår lite bättre idag.
Hon har gjort mig sällskap i vardagsrummet, men hon mest
setat och broderat....och ibland kastat ett getöga på tv:n.

Mattias är hemma från skolan med huvudvärk och illamående.
Han har haft mycket huvudvärk denna veckan.
Jag tror det kan vara den enorma höga halten av björkpollen
som har varit.....eftersom Mattias är pollenallergisk.
Eller så håller han på att bli förkyld?
Eller så kan det vara synen?
Eller så är det något annat???

Hasse är på jobbet och gör ett förmiddagsskift....och kommer hem
vid 13-tiden.





Gatan utanför oss är fortfarande uppgrävd.
Nu har dom även grävt upp gatan vid våran vedskjul.
Tur att vi inte har beställt ved som skulle levereras denna vecka....när kommunen
är så duktiga på att meddela, NOT, om lite förhinder för våran del.

Hasse ställde våran soptunna efter den andra gatan idag, så vi får hoppas
att sopbilen har sett den och tömt den.....nu när sopbilen inte kan hämta den där den
annars ska hämtas.

Ska bli spännande att se om groparna här på gatan blir igenfyllda imorgon....
eftersom dom sa att det skulle ta en vecka....ev att det kunde ta kortare tid....



Trackback
RSS 2.0