När vädret bestämmer.......

Jajjamensan, det blev som jag misstänkte igår kväll.

Imorse blev jag väckt av Nellie och hon ville ner på en gång.
När hon hade ätit sin frukost så var det bara pyssel som gällde =)
Så då satt vi igång och pysslade för fullt.
Johanna var också med oss pysslade.

Vi pysslade till strax före innan brorsan kom och hämtade henne.

Efter morgonens pyssel har jag duschat, läst morgontidning och ätit lunch,
och nu sitter jag här.

Idag, på förmiddagen, var det meningen att Hasse skulle ha åkt motorcykel med några stycken
till Hedemora. Men eftersom det har regnat på morgonen så ställde dom in turen.
Tråkigt att man är så väderberoende när man ska göra vissa saker.

Ett tag såg det även ut som Hasses andra plan för idag skulle gå i stöpe....pga vädret.
Men så blev det inte.....han åkte precis iväg.
Han och Henke ska åka till Malingsbo camping och sätta upp förtältet åt Anette och Henke.
Det är bara att hoppas på att det inte börjar regna nu då.....det har ju faktiskt
varit uppehåll i flera timmar.
Men däremot blåser det ute idag....och emellanåt kommer det mer rejäla vindpustar.
Ja, ja....det visar sig väl när Hasse kommer hem...hur det gick med
väder och vind....och med själva förtältet.

Har vädret varit bättre....med sol och ingen risk för regn.....så har jag kunnat
tänkt mig att följa med till Malingsbo och setat där ute och njutit av
solen och tittat på när "gubbarna" reste upp tältet.....och fått mig många goda skratt.

Men nu blev det inte så.....och då får jag istället passa på att njuta av lugnet här
hemma....när det är bara jag och Johanna som är hemma...med att inte göra något och vila.....
eftersom nattens sömn inte blev så bra.....så jag känner mig helt matt och orkeslös.

Undra hur länge man orkar med så dålig sömn?
När man aldrig hinner tanka på med ny energi?
När man aldrig vaknar utvilad?

Hmmmm????........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0