Altanen......

Igår höll vi på med altanen hela dagen.....ja, förutom dom
där timmarna mitt på dagen när det var så hett.

Vi har dammsugit, dammsugit, torkat, torkat, skurat och skurat altanen.
I år var det mycket mer sot, fågelfjädrar och "sånt där" från träden än
vad det har varit dom andra åren..... ja, så kändes det i alla fall.

Men nu är det gjort!
Skönt!

Några små ommöbleringar blev det.....eftersom vi skulle ha två av
våran Baden baden på altanen......där man kan vila och slappa.





Den här delen av altanen är jag nöjd med...... det är i min stil och smak....ja, även
om det finns mer jag vill ändra på och så där......





..... men den här delen av altanen blev jag inte nöjd med.
Stolarna "passar inte in"....liksom......i färg och mönster.
Men, men....man kan inte jämt få det så som man vill....

Stolarna är i alla fall sköna, stabila och bekväma.....så då får man väl stå ut
med att dom inte passar in i miljön.
Huvudsaken är väl att vi fick det vi var ute efter..... något skönt att vila och slappa på.
Stolarna går även att fälla ner så det blir som en säng.

Så nu kan vi använda vårat extra rum ända tills hösten.



Trackback
RSS 2.0