Augustifesten med cruising..........

 
Vid lunchtid kom Helena och hälsade på oss.
Hon hade mig sig "frukost/brunch" (hennes egna ord) ......som var bananbakelser och mandelbiskvier.
Vi fikade och pratade om ditten och datten....,.och timmarna dom bara flög iväg.
 
 
 
 
Just nu har vi Augustifesten som pågår här i byn.
Det är en massa olika aktiviteter och jippon som hålls i flera dagar.
 
Idag bland annat har det varit "Poker Run" med snabba båtar.
Först tänkte vi att vi skulle åka ut med våran båt och ställa oss på ett bra plats
för att titta när de snabba båtarna åkte förbi.
Men imorse och fram till tidig eftermiddag var det så mulet ute.....så vi trodde att
det skulle bli regnväder idag.....så då struntade vi att åka och titta på "Poker Run".
 
Det enda som fick mig att besöka årets "Augustifest", var dagens Cruising.
Och då hade vi fått soligt väder istället.
 
Jag och Hasse var först ner till Heros och tittade, där alla veteranbilar samlades.
Jag träffade på arbetskompisar och bekanta som jag stog och tjålade med ett tag.
När det började att dra ihop sig till själva cruisingen tog vi oss till byn och ställde oss
efter Vasagatan för att titta.
 
Medans vi stog där så träffade vi på en hel del bekanta och vänner.
Det var skoj att träffa/se dom. För vissa har man inte sett på år och dar......
 
Och självklart tog jag en hel del bilder på bilarna som åkte förbi oss.
Och här kommer en del av dom..... ja, rätt så många faktiskt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Jättekul att ni kom ner och kikade på bilarna! Fina bilder!

Svar: Tack!Och tack själva för att ni arrangerar crusingen!!!
Ja, det är roligt att titta på veteranbilar.....för det är bara på sommaren man ser dom.
Dom har så fina och fräna former.....och många är så färgglada.
Och sen luktar det så gott om dom....hihihiiii
Och extra bonus är ju om man får se någon burnar.... :)

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-08-20 @ 13:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0