Söti-pöti Molly.........

Idag har vi haft varmt....ja, nästan kvavt.
Jag har varit trött och orkeslös.....och inte blir det bättre av att det är så varmt.
 
På eftermiddagen åkte Hasse ut med båten.
Själv fick jag främmande av söti-pötin Molly.
 
 
 
 
Det har gått i ett!
 
Vi har lekt "stopp och belägg" där jag ska ge henne gåtor och även ställa olika frågor.
 
Johanna och Molly var ner och handlade glass som vi sen åt av.
 
Jag och Molly har spelat spel.
 
Vi har varit ute på altanen i olika omgångar och setat där och pratat.
 
 
 
 
Sen skulle hon ut och hoppa på studsmattan.....och emellan åt var hon till
hallonbuskarna och åt lite hallon.
 
När Molly var på studsmattan blev hennes hår elektriskt......hon såg så härlig ut.
Och många skratt fick vi båda två åt hennes hår.
 
 
 
 
 
 
 
Efter studsmattan blev det altanen igen.
 
Sen ville Molly dammsuga....och det fick hon....och hon var så duktig.
 
Sen ville Molly dansa, så hon flyttade undan köksbordet och gjorde en rymlig plats åt henne.
Först blev det lite "Dans stopp",  men sen ville hon bara dansa.
Och hon är duktig på att dansa.
 
När Molly gick hem, så var faster helt slut! :)
 
Strax efter det att Molly gick hem, kom Hasse tillbaka från sjön.
Det hade varit varmt åt honom.
 
Vi funderar på om vi inte ska åka och ta oss ett kvällsdopp.....sen senare.
Det skulle nte vara så dumt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0