Ett annorlunda läkarbesök.......

Idag på förmiddagen hade jag en läkartid på vårdcentralen i Ludvika.
Jag var ute i så god tid så att jag hann först svänga förbi på jobbet och ta mig en kopp
kaffe och träffa en del av mina arbetskamrater.
Det var trevligt!
 
Idag var det faktiskt en lite annorlunda och ovanlig situation hos läkaren.
De senaste åren....ja, flera år tillbaka....när min läkare, eller någon annan läkare,
har frågat mig om mitt mående och/eller om mina krämpor.....så har jag svarat att det är
ingen bättre med det eller att det rent av är sämre......
Men idag kunde jag svara läkaren att jag var och kände mig piggare.....mitt socker
ligger normalt (än så länge...och att jag inte har ätit medicin för det på 9 veckor)......
den hemska förlamande tröttheten är borta (just nu i alla fall).......jag börjar få'
tillbaka ork och lust till saker och ting.....osv.
 
Ja, jag har ju fortfarande vissa krämpor kvar.....som varken har blivit bättre eller sämre....
just nu i alla fall.
Och därför blev jag sjukskriven 50 % igen.
Så på måndag börjar jag jobba igen.....på halvfart.
Det ska bli skönt!
 
Läkaren tyckte även att det var så roligt att höra att jag äntligen håller på att ta mig upp....
sakta men säkert....för den onda spiralen som jag har varit i så många, många år.
 
Många har börjar undra hur mycket jag har gått ner nu....och jag har inte kunnat svara dom.
Jag hade tänkt vänta med att väga mig när jag ska till Uppsala på återbesöket.....
om ca 2 veckor.
Men det sprack! För jag vägde mig på vårdcentralen idag.
 
Min viktnedgång börjar jag räkna ifrån det att jag började med dieten....inför operationen.
Det är alltså 9 veckor sen.
Och på dom här 9 veckorna har jag gått ner nästan 18 kg!!!!
Helt otroligt!!!!
 
Ja, så nu vet ni det!
 
På eftermiddagen var jag till frissan och fick håret trimmat.
Trimmat är väl synd att säga.....hon klöpp bort en hel del....som vanligt.
Än så länge har jag inte drabbats av håravfall.....som ju är en biverkning som man
drabbas av i samband med GPB-operation.
 
Idag har jag även "vågat" äta annat bröd än knäckebröd.
Jag vågade äta riktigt "finnbröd" av råg.... med ost på.
Mmmm.....så gott!
Det är ju mitt favvobröd!
Och hittills har det gått bra med magen.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0