SKITDAG på jobbet......

Om det var en rörig dag igår på jobbet, så var det INGET emot vad det var idag!
 
Om det var hög ljudnivå och ett evigt spring i korridoren igår, så var det INGET
emot vad det var idag!
 
Om det var mycket snack, och lite verkstad igår, så var det INGET
emot vad det var idag!
 
Om jag såg en kopparorm igår på jobbet, så var det INGET emot
vad jag såg idag. En svart huggorm!
YÄÄÄK!!!!
 
Med andra ord; det var en SKITDAG på jobbet idag!
 
 
När man har det som stressigast på jobbet.... och när det är som
rörigaste på jobbet...... och när man har mer jobb och problem än vad man mäktar med på jobbet.....
och när ens skrivbord är fullt med papper och notislappar på jobbet..... och
när INGEN vet något, som egentligen borde veta något, på jobbet..... och när man
får "leka detektiv" för att kunna utföra sitt jobb på jobbet...... och när man håller
på att explodera av ett inre tryck och det känns som om man bara ville sätta
sig och gråta på jobbet...... ja, DÅ!.... JUST DÅ och JUST den dagen!.... ska ALLA ha hjälpt
med något......så man får lämna allt jobb (det man sitter och jobbar med)
och man tappa tråden hundraelva gånger....som i sin tur tar en jävla massa onödig tid att
hitta och ta upp igen.... och som framkallar ännu mer stress åt en.
 
Det är så konstigt att alla (nästan) behövde hjälp av mig idag.
(Ja, och även av de andra på kontoret).
En anställd kunde inte ta allt på en och samma gång.... nä, den sprang inne
hos mig flera gånger och ville ha en sak åt gången.... en pärm... nästa gång
var det en häftklammerborttagare......och nästa gång var det dokumentkorgar.....och
nästa gång var det en fråga om något.
 
Sen har jag fått försöka hjälpa en anställd att hitta ett ledigt klädskåp.... som jag ju
inte klarade av att hjälpa denne med..... eftersom jag inte har en aaaaaning om
vilka skåp som är lediga och vilka listor som är de rätta.... osv.
Och den som vet det, den har semester.
Men den anställde VILLE ha ett idag!
Men som fick ge sig när den såg till sist att jag kunde inte hjällpa den.... hur
jag än förskte.
 
Det var ett springande fram och tillbaka i arkivet idag.
Var det inte olika sorters pennor jag fick dela ut, så var det viss sorts block dom skulle ha....
som inte fanns....och det var pärmar (fler än bara en som skulle ha).... och det
var ett plockande med reservnycklar till klädskåpen.
 
Fax- och kopieringshjälp var rätt så populärt idag.... många som behövde hjälp med det.
 
Många som kom in och undrade och frågade om något..... om deras semesterdagar..... om
dom hade lämnat in någon ledighetsansökan..... vart någon anställd eller chef
kunde tänkas vara.... för de var inte på "sin plats"...... varför deras stämpelkort
inte funkade..... att dom glömt stämpla in eller ut igår..... osv.
 
Många anställd som var pratsjuka idag..... och ville ha ens uppmärksamhet.
 
Ja, fy fan.... jag skulle kunna skriva om mer "elände" som var och hände på jobbet idag,
men att jag orkar inte skriva mer.... jag är trött.
 
Men nu har jag i alla fall fått spytt ur mig lite galla och lättat lite på trycket....
och nu hoppas jag att morgondagens arbetsdag blir lite mer "normal".........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0