Det ska inte töa än.......

Usch, vilket töväder vi har haft idag!
Och har det fortfarande! Jag hör hur det droppar från taket.....
 
Det är ju så tråååkigt när det ska töa mitt i vintern.
Jag menar....vintern är ju inte slut än....och då behöver det ju inte töa.
Det blir bara så blött och skitigt överallt.
Vägarna är ju livsfarliga....dels blir dom ju hala..... och sen alla dessa vägar som ej
blir plogade i första taget.... där modden bara "växer och växer".... och där bilen kastas
hit och dit....eller så slirar man så man vet ej om man ska fastna i modden eller inte.
Nä, det ska töa när snön ska bort för gott och våren vill göra entré!!!
 
På jobbet hade jag fullt upp.
Nu är det många som hostar och snörvlar runtomkring mig på jobbet.
Många är hemma och är dåliga.
Senast idag gick min rumskompis hem med huvudvärk, halsont och ev. feber.
"Peppar, peppar ta i trä"!!!!!
 
På eftermiddagen var jag till Konsum och hämtade ut ett paket och handlade lite.
Sen åkte jag hem till Lina och kidsen och drack kaffe.
 
Meningen var att jag skulle ha varit till frissan idag på eftermiddagen, men hon
ringde återbud pga något förhinder som hade dykt upp.
Men jag fick en ny tid tills imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0