Mölkky och lördagsgodis......

Ännu en regnig och kall dag......
 
På eftermiddagen var jag, Johanna och Hasse hem till mina föräldrar
och hälsade på, fikade och intervjuade dom om deras resa.
Dom har varit till Finland och kom hem igår.
Om vi tycker att vi har haft kallt och blött här i Dalarna, så är det inget
emot vad det har varit i norra Finland, de veckorna mina föräldrar var där.
 
 
 
 
Bad mina föräldrar att dom skulle köpa med sig detta finska sällskapsspelet.
En kompis till mig har ett sånt här spel och hon säger att det är så kul att spela det.
Så bara det blir fint väder ska jag prova på att spela Mölkky.
HÄR kan du läsa hur man spelar detta spel.
 
 
Mot kvällningen skjutsade jag Johanna upp till Ludvika.
Hon skulle träffa kompisar och dom skulle festa lite.
 
Själv ska jag snart gå ner till vardagsrummet och titta om det finns något
bra att titta på i tv:n.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0