Ingen "av-knapp".......

Igår på eftermiddagen var jag hem till söti-pötisarna.
Jag var barnvakt åt dom, för både brorsan och Lina jobbade.
Vid 18.30-tiden blev jag avlöst av kidsens "moffa".
 
Jag och Molly hann göra en hel del olika saker.
Nellie såg jag bara när hon kom ner för att äta..... hon var upptagen med
att leka med sin kompis Wilma.
 
Jaha?... vad gjorde jag och Molly då?
Jo, vi hade lite "allvarliga" samtal om dagens barn och ungdomar.... där jag
bland annat fick lite tips och råd av Molly........ hahahhaaaa.
Vi målade även i hennes målarböcker.
Vi lekte med hennes sudd..... där vi hade ett antal sudd framme och sen skulle
en av oss plocka bort något/några sudd och då skulle den andra av oss gissa
vilket/vilka sudd som var borta.
Vi lekte även "cirkuskonst" med sudden..... där djursudden fick balansera med andra
sudd på huvudet.... eller så försökte vi bygga det högsta tornet med sudden och sen
högst upp skulle något djursudd stå och balansera.... osv.... osv.
Vi sjöng och uppträdde för varandra.
Vi hade varsin mikrofon..... den ena av oss fick vara den som skulle presentera
den andra för en låtsas publik.
Sen turades vi om att uppträda, men till sist "stal" Molly hela "showen" och "scenen".... hahahhhaaaa.
 
Ja, det var en del av det vi gjorde......
Det gick i ett..... det fanns ingen "av-knapp" på Molly igår.... hahahhaaa.
Jag försökte några gånger att vi skulle sätta oss i soffan och kolla på någon film.... just
för att jag var lite trötter.
Men nej, det örat lyssnade hon inte på!
 
Så när faster kom hem var hon slut i huvudet..... och trött!
Men var gör väl det, jag hade det ju roligt och trevligt!
Och när jag kom hem fick jag ju vila och ta det lugnt i tystnaden..... :)  :)  :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0