Kändis på byn!.........

Igår när jag åkte hem från jobbet såg jag en kändis på byn.
Ja, jag är fortfarande "kändis-kåt"!
Och ja, jag tycker det är roligt att se kändisar!
 
Fastän jag visste vad jag såg, så blev jag osäker på om jag verkligen hade sett rätt.
Jag menar...... det är ju inte så ofta vi har rikskändisar mitt på byn.... på blanka dagen.
 
När jag kom hem berättade jag för Hasse att jag sett en kändis, men att jag ändå
började tvivla lite på min syn.... så att säga.
Så för att ta reda på om jag såg det jag såg, så gick jag in på en av våra lokaltidningar
och kollade om det fanns någon artikel om kändisen.
Och det gjorde det!
Jag hade sett rätt!
 
Anders Jansson.... ja, ni vet komikern.... han som var programledare
i årets Melodifestival..... han var i byn och spelade in ett tv-program för SVT.
HÄR kan ni läsa artikeln om Anders.
 
Jaha, annars då..... vad hände mer igår?
 
Ja, Molly ringde på eftermiddagen och ville komma hem till oss.
Så jag var och hämtade henne.
När vi kom hem ville hon pyssla med att "klippa-klistra-rita".
Men hon var inte riktigt på hugget, så efter ett litet tag ville hon titta på tv:n istället.
Så då gick vi in i vardagsrummet och där la hon sig i den ena soffan och bäddade ner sig med ett täcke.
Där låg hon sen och tittade på barnprogram.
 
Efter ca 2 timmar så sa Molly helt plötsligt: - Nu vill jag hem!
Så då skjutsade jag hem henne och följde med henne in.
Frågade Lina och hon hade tid att bjuda på en kopp kaffe..... och det hade hon.
Så då satt jag där ett tag och slurpade i mig kaffe och pratade med Lina och Molly.
Nellie såg jag inte till..... hon var fullt upptagen med att leka med sin kompis uppe på sitt rum.
 
Igår kväll tog jag med mig en kasse med mattrasor och gick ner till vävlokalen och
till gänget där.
Jag började inte att väva igår.... utan jag fick vara med och hjälpa till med en varp.....med
en del av allt förarbete som det är innan varpen sitte på plats i vävstolen och det är
bara att sätta sig och väva.
Exakt vad jag gjorde, ja, det vet jag inte.... för jag är inte nå insatt i vad alla moment heter och
kallas för..... eller vad alla redskap heter och används till.
Det är ungefär som med bilar..... jag kan inte så mycket om bilar..... utan jag bara tutar och kör....
och tankar den ibland.....och hoppas att bilen ska fungera och vara utrustade som den sig bör.
Men nästa måndag ska jag börja att väva något..... antingen blir det en löpare eller en matta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0