Arbetslös på jobbet......

Idag hade min arbetsgivare stängt ner löne programmet som jag jobbar med.
Det var något med serverbyte.
Så idag kunde jag inte göra så mycket mer än lägga allt jobb på en hög.... tills imorgon.
Efter halva arbetsdagen gav jag upp av tristess.
Jag tog resten av dagen ledigt.
 
Innan jag åkte hem var jag in på Willys och handlade.
Där var det mycket folk, så jag hann bli varm och lite illamående innan jag
äntligen kunde gå ut och kyla ner mig.
 
Väl hemma planerade jag och Hasse att vi skulle gå ut och promenera i det fina vädret.
Men innan vi hann kom så långt.... för Mattias och Hasse skulle först köra in lite ved....
så hann jag bli super-duper-trött.... varför vet jag inte?..... och jag var helt enkelt
tvungen att få sova en stund.
 
När jag väl vaknade till så var solen redan på väg ner och det kom något annat emellan
så våran promenad blev inställd.
 
Mot kvällningen var jag och hämtade upp Molly från en kompis och sen åkte
hon och jag hem till brorsan och dom.
Där blev det kaffe och Molly som spexade och tjoade.
 
Kvällen har varit lugn här hemma hemma.
Jag har kollat på en film, tidigare ikväll, "Jack the Giant Slayer".
Den var väl helt okej.... med andra ord... jag har sett bättre filmer, men även sämre.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0