Öster Silvbergs gruva och Säters camping......

Brorsan, kidsen och deras morfar skulle åka till Öster Silvberg gruva på en liten utflykt.
Brorsan undrade om vi också ville följa med, så jag och Hasse åkte med dom dit.
 
Jag och Hasse har ju varit där en gång förut, men det var första gången för brorsan och dom.
 
Vattnet i gruvhålet var så fint turkos.
Nästan så man ville bada ju.....
Ja, bada fick jag ju nästan.
Brorsan kastade i en stor och platt sten framför mig, när jag stog och fotade
honom och Molly på andra sidan av gruvhålet, som gjorde ett rejält plask som sköljde över mig.
Jag blev rejält blöt och de andra fick sig ett gott skratt.
 
Vi var inte dom enda som var vid gruvhålet.
Det var många som kom dit och fikade och/eller tittade på den vattenfyllda gruvhålet.
 
Jag och kidsen var även till den medeltida ödekyrkogården och tittade.
 
Brorsan hade med sig kaffe och bullar som vi mumsade i oss i det soliga vädret.
Det smakade riktigt gott!
 
När vi var klara med Öster Silvbergs gruva, så åkte jag, Hasse och Molly till
Säters camping och hälsade på Anette och Henke en snabbis.
Molly ville träffa och se deras lilla, söta hund, Harry.
 
När Molly hade rastat Harry och gullat med honom ett tag så åkte vi hem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vad mysigt!! :)

Svar: Ja, det är mysigt där! :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2015-10-04 @ 11:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0