Trolleri och en massa bluff......

Igår vid 15-tiden kom våran nattgäst hem till oss.
Det var Molly.
Vi skulle vara barnvakt åt henne, eftersom Marko och Lina skulle ut och svira.
 
På eftermiddagen igår åskade det en stund.
Då tog Mattias fram en kortlek... så det blev en omgång "Finns i sjön".
Eftersom Molly förlorade den forsta omgången så ville hon inte spela flera gånger :)
Japp, hon är lite av en dålig förlorare :)
 
Istället blev det en hel del trolleri med kortleken.
Jag, Hasse och Mattias "trollade" till Mollys stora förtjusning.
Molly ville också trolla, så då "fixade" Hasse iordning ett trolleritrick där
Molly själv trodde att hon faktiskt kunde trolla... men i själva verket så trixade Hasse
med korten så att det såg ut som ett riktigt trolleritrick.
Molly blev helt överlycklig över att hon kunde trolla och hon skulle minsann trolla för sin
familj och kompisar.
Så nu tror Molly att hon kan trolla!
Och Hasse har inte hjärta att säga att det är han som bluffar...
 
När det åskat färdigt var jag och Molly till Shell och köpte oss lite godis till våran filmkväll.
Vi, jag, Molly, Hasse och Mattias, tittade på "Ice Age 3" som Molly hade med sig.
Jag tycker "Ice Age´s" filmerna är bra och roliga.
 
Efter filmen blev det trolleri för hela slanten och det fram tills det var läggdags.
Molly ville trolla hela tiden och eftersom det var Hasse som "lurade" henne så
fick han vackert sitta och delta i trolleriet.... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0