Julen kom ändå.......

 
Det blev en grön jul i år....igen...SUCK!
Ja, jul och jul....
 
Personligen har jag saknat julkänslan TOTALT i år.... jag har haft 0 i julkänsla....
näää... den har varit mer som -150......
Tråkigt, men sant!
 
Trots min brist på julkänsla så kom ju julen ändå.
Ja, julen kom fastän jag inte fick fram en endaste tomte eller något annat julpynt.
Det enda jag/vi tog fram i år var adventspyntet.
 
Ja, för att återgå till själva julaftonen...som ju är idag.... så var vi, enligt tradition, till
mina föräldrar och firade den... tillsammans med brorsans familj.
 
Vi åt god julmat....umgicks.....fikade god julfika.....tittade på Kalle Anka och hans
vänner på tv:n.....umgicks.....osv.
 
Nytt för i år och för första gången i mitt liv (vad jag minns) så kom det ingen jultomte med paketen.
Molly är ju så rädd för tomten, så för hennes skulle skippades tomten helt ....så att hon
kunde slappna av och njuta av julen istället för att vara orolig och rädd.
Jaa-a... tomte eller inte så kom ju julen ändå.... och julklappar blev det i år också.....
 
Visst, det känns konstigt att inte ha någon julkänsla alls....men, vad ska jag göra?...det
är ju så jag känner det.... oavsett om jag vill det eller inte.....
 
Och julen den kom ju ändå!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag är ingen julmänniska men som du säger,den kommer ändå. Jag hade inte tänkt ställa fram några tomtar men gjorde det ändå dan före dag eftersom det skulle komma några barn med på vår jullunch. Nu ska allt julpynt snart ner i lådor igen. God fortsättning!!

Svar: Tack ejmis! God fortsättning till dig mer!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2016-12-25 @ 13:38:26
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0