Ute i kylan.....kaffe...... Försäkringskassan.......

Idag trotsade jag och Hasse kylan och vi var på en promenad på eftermiddagen.
Det var skönt, för jag hade rätt så bra och varma kläder på mig.....saknade dock
långkalsonger under byxorna... och det kändes emellanåt, men det gick rätt så bra ändå.
 
Emellanåt bet kylan till ordentligt i ansiktet och det kändes som om man skulle
förfrysa delar av den...... och sen emellanåt kändes det helt okej....skönt och friskt.
 
Vi var ute i ca en timme och jag fotograferade lite här och där.
Jag tycker det är så fint när det är snö/frost på allting...
 
Efter promenaden var vi till mina föräldrar på fika.
Vi råkade vara där när reprisen på kungafamiljen gick, så vi satt inne i vardagsrummet
och fika och tittade på tv:n.... eftersom både jag och morsan ville se programmet.
Vi hann även tjåla lite.
 
Mot kvällningen ringde Molly och bjöd oss på kaffe, så jag och Hasse var dit
och drack kaffe och tjålade.
 
Idag har jag även pratat med Försäkringskassan.
Dom godkänner INTE min halvtids sjukskrivning något mera.... eller ja...
ända sen den 30/11 och framöver.
SUCK!
 
Ja, ja.... det är bara att börja jobba heltid nu på måndag och hoppas att det går
bättre den här gången...."peppar, peppar ta i trä".
Bäst vore det ju om jag klarade av att jobba heltid.
Dels för att det alltid har varit mitt mål sen jag blev sjuk och sen för att slippa att ha
något med Försäkringskassan att göra.
Jag håller både tummar och tår för att det ska funka denna gång!!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Fina bilder! Vi har första snön i vintern idag, men det ska regnar snart.
Ha en bra helg!
Sabine

Svar: Tack Sabine!Va tråkigt att ni inte har mer snö.
Önskar dig/er en trevlig helg!
Kram
jagjaana.blogg.se

2016-01-08 @ 11:01:49
Postat av: ejmis

Jag kommer aldrig att kunna förlika mig med att det är Försäkringskassan som ska godkänna en sjukskrivning. Enligt min åsikt är det den behandlande läkarens uppgift att avgöra! Vansinnigt!
Kram!

Svar: Hej ejmis!Jag håller med dig fullständigt!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2016-01-10 @ 11:18:48
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0