Från påskpynt till bad- och solsemester.......

 
 
Lite här och där i centrala byn har vi fått fint och färgglatt påskpynt.
Trevligt!
 
 
 
 
 
Jobbmässigt har jag haft det lungt på praktiken idag.
Jag har mest setat och stansat ut prislappar som ska användas vid märkning av
kläder och övriga textilier.
 
 
Idag jobbade jag fram till lunch.
Sen åkte jag och Hasse till Borlänge.
Jag var på "tuttfotografering" (mammografi).
 
 
 
 
 
Efter "tuttmanglingen" (mammografin) åkte vi till Ica Maxi och handlade lite.
Vi passade även på att fika inne på Maxi.
 
När vi fikat färdigt var vi till Johanna och lämnade lite kläder som hon ville ha
till helgens kommande fest på internatet.
Jag lämnade även av en påse med lite påskgott som Johanna och hennes
kompisar kan mumsa i sig.
 
 
 
 
 
Det vita prickarna på bilden är en massa svanar och även en hel del kanadagäss.
Dom hade samlats på en åker i närheten av Borlänge.
 
 
 
 
 
Idag såg vi inte bara svanar och kanadagäss (vilda djur) efter vägen mellan
Sme´backen och Borlänge.
Vi såg även en rovfågel.....typ någon falk, örn eller vråk....som flög och satte sig på en grantopp.
Vi säg även betande rådjur och ett rådjur som sprang över vägen framför våran bil.
 
 
Här på kvällskvisten fick vi besök av Helena och Lars.
Då fick vi bland annat höra om deras semester på Fuerteventure, Kanariöarna...
som dom var till i förra veckan.
Dom hade haft det så bra och gott.
 
Det är nästan så att jag blir sugen på att åka iväg på
bad- och solsemester...... men bara nästan......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0