Julafton och juldag.....

Vi har nyss kommit hem.
Vi har varit till mina föräldrar och ätit julmat och fikat.
 
Om det var snorhalt ute häromdagen, så är det inget emot vad det är idag.
Jag tror inte det kan bli halar än så här.
Det är halt ÖVERALLT.... på snön, på sand och grus som ligger på vägarna....osv.
Det är en tunn hinna av is på ALLT!
LIVSFARLIGT!!!!
Jag är glad över att jag lyckades hålla mig på benen.... men det var med nöd och näppe.
Jag blir inne resten av dagen, säkrast så.
 
 
 
 
Igår, på julaftonen, var jag, Hasse, Johanna och hennes Hasse och brorsan med
familj hos mina föräldrar och firade julen.
Det var trevligt och roligt!
 
Mattias stackaren kunde inte närvara då han var och fortfarande är sjuk.
Antigen har Mattias åkt på influensan eller på en rejäl förkylning.
Han har hög feber, ont i halsen och hostar.
 
 
 
 
Mmmm... alltid lika gott att äta julmat och trevligt när alla är samlade runt
samma långbord.
Mycket tjål och skratt blir det.
 
 
 
 
 
 
 
Här spelas det "Loppan", som ju är ett roligt spel och som passar alla, oavsett ålder.
 
 
 
 
 
 
 
Av mina söti-pötisar fick jag en julklapp: en massa påsar med mitt
favoritgodis, PIRATOS!!!!
Jag blev så glad att jag nästan började att gråta.
 
Jag ÄLSKAR Piratos, men sen ett halvår tillbaka så hittar jag ingenstans att köpa Piratos.
Jag har kollat i varje affär, mack, tobaksaffär m.m efter Piratos, men nej.
Spelar ingen roll vart i Sverige jag har varit så har jag inte hittat några.
Varför det är så....ja, det vet jag inte?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0