Första veckan......

Då är första semesterveckan avklarad!
 
Bland annat har......
jag vart till sjukgymnasten och ännu en gång konstaterade Erik att jag är
väldigt sned i kroppen....
Hasse har vart till Synsam på synundersökning...
vi har vart till Borlänge, till Telia (finns inget på närmare håll) och hämtat
ut Mattias mobil som har varit på lagning.....
vi har vart på ett kvällsdopp med Nellie och Molly som var isande kall igen....brrrrr.......
vi har vart på "tjål-och-kaffe-stunder" på lite olika ställen.....
jag har vart till Ubbes och hälsat på.....
Hasse och farsan har vart iväg till norra Dalarna och plockat hjortron....
jag/vi har donat. plockat och städat i vardagsrummet, matsalen och altanen och
samtidigt har jag försökt att rensa bort lite saker och ting.... ähum... som ju går sisådär.....
vi har slöat och tagit det lungt.....
 
 
 
 
 Idag har vi bland annat umgåtts med dessa och fikat ute på altanen......
 
 
 
 
Vi har även plockat röda vinbär.....
 
Japp, det var lite vad vi har sysslat med denna veckan.......
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Hej Jaana,
jag har lagat din veckosallad. Nu har jag en fraga. Maste jag vänta en vecka innan jag kan äta den eller maste jag äta den innan veckan är slut?
Jag önskar dig och din familj en fin semester.
Hoppas att vädret i Sverige är bättre än här.

Hälsningar till dig fran Tyskland
Sabine

Svar: Hej Sabine! :)
Tack!
Vi har väl haft skapligt väder här, men det ska väl bli sämre de närmaste dagarna....

Salladen håller i ca en vecka i kylskåpet, så man ska äta den innan det har gått ca en vecka.
Hoppas du/ni tycker om den. :)

Ha en trevlig sommar och hoppas vädret blir bättre där!
Kram Jaana
jagjaana.blogg.se

2017-07-24 @ 13:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0