Knäck...

I kväll har jag gjort knäck.... dels med mandel i
och sen utan ( Mattias kan ju ej äta mandel ).
Det är några år sen som jag gjorde knäck... och
jag kan faktiskt förstå varför jag inte gör det varje jul.
Knäck smeten hinner ju börja stelna innan man har
hunnit få i allt i formarna ( jag gjorde dubbelsats ).
Usch, vad kladdigt det blir mot slutet.
Men nu är det gjort för denna jul.
Jag gjorde knäck smeten i micron.
Och det gick bra.

Få se om Hasse håller på att bli sjuk. För i går kväll
hade han ont i huvudet och även i dag.
Sen är han snuvig... matt.. osv.
Men han åkte och  jobbade i kväll... han kommer
hem i natt...

Kommentarer
Postat av: T

Knäck....mmmm det är nog en sak jag har svårt att låta bli. Så : enkelt !!! Det kommer inte att finnas här hemma!! :o) Det är sant !! Tjejerna har bett att INTE få chokladaskar till jul -de vill hellre ha lotter - vad som helst !!! J har börjat träna på gym i Ludvika och C kör ju oå som vanligt hon med med sitt i Ludvika.. Så en massa godis... nej tack ! ( Skönt - då slipper ju JAG bli sugen !! hahaha)



kram !!

2008-12-10 @ 21:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0