Våra planer för i morgon....

I morgon är det ju nyårsafton.
Vi har bestämt oss för att fira den hemma med
bara familjen... och mina föräldrar, som jag
har bjudit  hit på mat....
Skönt att bara vara hemma i lugn och ro.
Göra det man känner för....

Här kommer lite bilder som jag har hämtat
från internet... som ska beskriva lite om
vad våran dag i morgon kommer att innehålla.



Vi ska äta lövbit ( de tunna skivorna )......



som ska ligga i en marinad med mycket
vitlök och soja....
Sen ska köttet stekas och sist häller
man i grädde som ska puttra ett tag.



Köttet ska vi ha i pitabröd....



och i pitabrödet ska det även vara sallad....



och en kall sås med vitlök ....

Det är Johanna och Mattias som har önskat sig denna maten.
Ja, vi brukar väl kunna äta det till nyår... oftast...
Och den är JÄTTE GOD... om man gillar vitlök... hahhaaa.

Till efterrätt ska vi ha något som vi åt förra nyår.
Det var Teresa som kom på den idén.



Konserverade päronhalvor med smält  After Eight choklad.
Dessa ska värmas i ugnen....




Till det varma päronen ska det sen serveras vaniljglass till....



Sen på kvällen blir det nog att vi spelar olika
sällskapsspel... tittar på tv... umgås.... eller vad
vi kommer för oss att göra.... tillsammans.



Till kvällens nöje blir det nog en del godis med....



Sen är det bara att invänta tolvslaget....



och gå ut och skjuta upp några raketer och titta på alla andra raketer
som syns på himlen....




och skåla in det nya året med Pommac.
Vi brukar göra det ute, men om det är för kallt får det
bli inne i år... tror jag.


Jaa-a... det är väl ungefär så här jag tror att våran
nyårsafton kommer att se ut... på kvällen.
Det visar sig väl i morgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0