Rökförbud eller inte.....



Läste i en tidning här om dagen, att en riksdagsledamot
i från Borlänge ( kvinna ) ville ta bort förbudet mot
rökningen i krogar och resturanger.
Nämnas kan att hon själv är rökare......
Hon ville att krögarna själva skulle få bestämma om
dom skulle ha rökfritt eller inte.
Hon tyckte att det var hetsjakt på rökare.. osv.. osv.

Vad tänker hon med????
Det är väl klart att vi ska ha rökförbudet kvar.
Nämnas kan att jag är också rökare...
Men trots det, så tycker jag att det är mycket
trevligare för ALLA... rökare eller inte... om det är
rökfritt på en resturang och dylikt.
Det är ju även rättvisast om vi rökare går ut och röker.
För dom som inte röker har ju valt att inte dra in en
massa cigarettrök i sig... och nu slipper dom ju det.
Och vi rökare som har valt att dra i oss rök, kan ju som
sagt göra det ute....
Visst, det kan jag erkänna.. att det var ju mycket "trevligare"
för en annan att sitta vid bordet och röka, när man var på
puben.... än att gå ut i kylan eller regnet.
Men det spelar ingen roll... för jag tycker att ALLA ska ha
möjlighet att gå ut och äta eller dricka eller fika i en
miljö som ej är skadligt för någon.
Samma gäller ju personalen som jobbar på dessa ställen.
Det måste ju vara hur skönt som helst att slippa
röken nu... för dom var ju i den dagligen... usch.
Och även om jag röker, så tycker jag inte att det luktar
gott eller känns bra i ögon och hals i ett rökigt rum.
Så då kan man ju undra hur det känns för icke rökare???
Och även om jag röker, så gillar jag inte om någon/några
sitter och röker när jag ska äta eller fika.

Så jag hoppas verkligen att ingen annan i riksdagen
lyssnar till denna rökande riksdagsledamot i från Borlänge.

Hetsjakt på oss rökare? Jo, men i vissa fall kan jag hålla
med henne.... men det är bara för att jag är nikotinist... tror jag.

Vad tycker ni om rökförbud eller inte????
Trackback
RSS 2.0