Städa....



I dag har jag städat Mattias rum... puh.
Passade på att städa där när han inte var hemma.
Han har sovit hos sin kompis Markus.
Jag städade i 4.5 timme och Hasse var med i 2.5 timme.
Herre jösses vad grejer det kan finnas i ett rum....
Och inget på "sin plats". Så det längsta tiden tar ju att sortera
allt och sätta dom där dom ska vara....
Men jag har sagt åt Mattias att han får rensa bort saker, för jag
kan ju aldrig tro att han leker med allt har han i sitt rum.
Och snart är det ju jul... vart ska julklapparna få plats????
Personligen tycker jag att hälften av alla Mattias grejer
kunde rensas bort för gott.


Efter städningen duschade jag... var nog helt dammig.
Sen åkte jag till Teresa och satt där och tjolade i någon timme.

När jag kom hem var Mattias hemma.
Johanna och Evelina satt och kollade på tv.
Jag skulle hjälpa Mattias att skaffa konto till något spel, men
allt står ju på engelska och då fattade jag inte riktigt.... så
Mattias kunde inte spela det han ville..... i dag i alla fall.

Nu ska jag gå ner och kolla om tv:n är ledig... och om det
finns något att titta på....
Skulle gärna sitta här och surfa lite, men jag har en ivrig
gosse här brevid mig som ska spela ett spel på nätet
med sin kompis Mikael.... så då lär väl han få göra det.

Ha det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0