Dansband....

Kommer ni ihåg dansbandskorten från
1970- och 80-talet... ?
Jag vet att jag hade sånna... som jag fått
från olika dansband.... när jag var i min ungdom
i Söderbärke parken... Pärlan.
Och sen hade jag även några från 70-talet, men
var jag fick dom i från kommer jag ej i håg.

Jag hamnade i alla fall på en sida, här på internet,
som det fanns massor av dansbandskort.
Jag har valt kort från 70- och 80-talet, för dom
hade ju så fuuuula kläder och frisyrer.
Och som vanligt så är det MÅNGA bilder....
för jag har ju så svårt att välja någon enstaka, när
det finns så många bilder.....
Jag kommer inte att kommentera bilderna, för det är samma
kommentar till alla: Fula, hemska, konstiga kläder och
mindre vackra frisyrer.....















































Sen hittade jag även bilder på dansband från Ludvika och Smedjebacken.
Var så goda....











Trackback
RSS 2.0