Sol i dag....

Jaha, då är denna dag snart slut.
Ååhh... det var så skönt med lite sol i dag.
Den värmde rätt skapligt.

Jag har jobbat på radion. I dag var Erik dit och
berättade om världsliga händelser från 1948-1950.
Visste ni att Sverige har haft wienerbrödsförbud efter
kriget??? Den upphävdes 1949.

I dag hade jag med Nellie till vävningen.
½ timme tyckte hon det var kul med allt nytt att se.
Hon lekte med sin nalle på en varpsnurra.. den åkte karusell.
Och sen satte hon nallen i fängelse... under en vävstol...hahhaaa.
Men sen när hon sett allt nytt och lekt med nallen bland dom nya
sakerna, så tröttnade hon och ville hem.
Och eftersom jag inte hade något annat att göra i dag än att förvarpa,
så åkte även jag hem när jag hade skjutsat Nellie hem.

I dag beställde jag även tid till Sofia. Vi åker dit på fredag.
Det ska bli roligt att träffa henne och se hur hon har det på sitt jobb.

Ha det så bra!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0