Försäkringskassan.....



I dag har det varit en dag med trötthet.... suck.

Jag sände finskt musik i 1½ timme i dag.
Nästa gång blir det nästa vecka på onsdag kl. 15.00.
Så då har jag några dagar på mig att vara nervös.... men det
 är bara när jag ska sända finsk musik som jag är lite
 nervös innan. Annars är jag inte nervös alls.....
När jag sände i dag hade jag även hand om tekniken.

I dag har jag pratat med Försäkringskassan.
Dom har skickat ett papper där dom är tveksamma om mina
läkarintyg räcker för fortsatt ½ sjukskrivning.... som det
står på dom nu så är det inte bra... dom sa att läkaren måste
skriva mer preciserat vad det är jag har för diagnos... bla..bla...bla.
Så i början på november ska jag träffa läkeren, försäkringskassan och
min chef, hos läkaren. Fick ingen tidigare tid... för "min" läkare har
semester och återkommer om några veckor.
Och försäkringskassan tyckte att jag skulle prova på att jobba
heltid from den 13:de.... alltså nästa måndag.
För sen när vi ska träffas så kan jag tala om hur det har gått.
Jag tror det kommer att bli kämpigt... eftersom snarkapparaten inte
har gett full effekt ännu. Hon på försäkringskassan sa att det är inte
ovanligt att det kan ta ett ½ år innan man märker skillnad.
Det positiva med att börja heltid nu är ju att jag jobbar på radion
och då är det ju INGEN som ser när jag somnar till.....
För det är JÄTTE JOBBIGT när det händer... och det finns inget
jag kan göra för att undvika det... jag kan ju gå ut eller bara upp och
gå, men det skjuter bara upp tiden för när jag somnar.
För somnar det gör jag i alla fall... för eller senare... tyvärr.
Men det är svårt att förklara för dom som ej har samma
problem... för dom tror att man behöver bara röra på sig lite
för att bli pigg igen... men så enkelt är det inte....
Ja, ja... nog om detta. Det blir som det blir.

Vi höres!!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, det verkar riktigt jobbigt det där! Går det att bota på något vis? Hur får man det? Tack(frisyren) :D

2008-10-08 @ 20:34:23
URL: http://heavenlyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0