Våran onsdag....



I dag på radion sände jag finsk musik.
Jag berättade även lite om själva artisterna.
Att prata på finska är inte det lättaste...ja, jag hade ju nerskrivet
det jag skulle säga, men det var svårt ändå.
Det kändes som att tungan skulle slå sig i en knut av
all tung-vrickning..... puh.
Och när jag märker att jag läser fel blir det ju ännu värre.
Då blir det bara tok...och man vill ju inte upprepa orden flera
gånger för att det ska bli rätt uttalat...
Ska höra med morsan och farsan vad dom tyckte.
För dom lyssnade på programmet.

Medans jag jobbade var Mattias och Hasse till Ludvika och
handlade träningsoverall till Mattias och inneskor till gympan och dansen.

Johanna har varit hemma i dag med...hon är fortfarande sjuk.

Mattias har varit på fotbollsträning... och var alldeles lerig när vi
hämtade honom...suck.

Jag och Hasse var och hälsade på brorsans familj.
Nellie ville att jag skulle leka med henne på sitt rum.
Så det var bara att sätta sig på golvet och leka med leksaksdjur.

Sen var Helena och Lars förbi här på kvällskvisten.

Och sen på kvällen var jag hem till Teresa.
Jag och Teresa tittade på alla deras kort från Mallorca...och
det var en hel del det.... och fina kort.
Havet såg för underbart ut...och poolen.

Japp...det där var våran dag i det stora hela.....
Natti natti och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0