Fisksoppa....

Idag har jag varit trött på förmiddagen.
Så jag tillbringade den framför tv:n med Hasse.

Sen strax före lunch fick jag ett ryck och plockade
undan i hallen och köket och toan.
Sen dammsög jag upp allt grus och torkad lera.
Ska skura golven sen senare... om axeln håller.

Till lunch gjorde jag för första gången fisksoppa.
Jag hade en regnbåge som morsan/farsan hade
ugnstekt. Den rensade jag och sen hade jag i den
i soppan... där det redan fanns potatis, morötter, lök,
vatten, grädde och kryddor.
Mmmm... det blev gott.
Mattias tyckte att det var den godaste fiskrätten som
han hade ätit här hemma. Den fick 10 poäng...hahahaa.

Nu ska jag gå ner och duscha.
Jag, Johanna och Hasse ska ut och åka lite.
Vi ska bla till ett loppis där Hasse mamma är och sen
ska vi väl handla i en mataffär...

Mattias har haft sin kompis Albin här, men för ett tag
sen gick dom hem till Albin.

Ha en trevlig dag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0