Picknick....

Idag har Hasse hämtat båten.
Han ska väl dona och fixa med den i helgen.
Just nu är han i Borlänge. Han skulle dit och köpa
bottenfärg, vax och massa annat till båten.
Johanna och Evelina följde med och skulle gå på
Kupolen och titta.
Eftersom jag hatar att springa runt i affärer, så stannade jag
hemma och donade i trädgården.

Jag har ansat tre vinbärsbuskar och hallonhäcken.
Puh.. vad varmt det vara i solen.
Jag var tvungen att gå till skuggan i mellanåt för att
"svalka" av mig.

Mattias och hans kompis Markus är här.
När dom kom från skolan och såg att båten var hemma, så
klättrade Mattias upp på den och tog av sig tröjan.
Han skulle sola. Men jag sa åt honom att sätta på sig
tröjan igen. Det är lite för tidigt att ta av sig den.
Men han hade fått sommarkänslor, så då ville han istället
ha picknick på båten. Och det var ju okej för min del.



Grabbarna har hämtat ätbart och saft. Nu ska dom picknicka.



Grabbarna fick besök av Marcus och han ville också sitta på båten.
Trackback
RSS 2.0