Lerigt inne och ute....

Idag är jag trött.
Jag hade så svårt för att gå och lägga mig
igår kväll, när Johanna var ute.

När jag var tonåring och var ute på
kvällarna och nätterna och kanske inte kom
hem i tid, så fick man ju skäll eller så tjatade
föräldrarna om att dom är så oroliga, dom kunde
inte sova...osv.
Jag tyckte då att dom överdrev och var sååå
fjantiga..... det var väl bara att lägga sig
och sova.

IDAG förstår jag precis vad dom menade.
Och då har ju jag det hur lindrigt som helst,
jämnfört med vad mina föräldrar hade.
Jag var ju ute och "rände" jämt och kom
hem så sent som möjligt.
Johanna är inte alls ute på samma vis.
Lååååångt ifrån.
Jag skulle kunna skriva huuuur mycket som
helst om vad som skiljer sig åt mellan min
tonårstid och Johannas.... men... ähum... det
väljer jag att inte göra... ähum....
Jag kan säga så mycket som att mina föräldrar
fick mer gråa hårstrån och mååååånga fler vaknätter
pga av mig....ähum.. än vad jag har haft
med Johanna.
Mattias tonårstid återstår ju.... "peppar, peppar..."

Japp... nog om detta!!

Idag har jag haft mycket på jobbet... så det har
varit stressigt. Jag jobbade tom över i
ca 40 minuter.... ( det tar jag ut i ledigt nästa vecka ).
Jag har varit själv på kontoret. Katja är ledig.
Idag åkte hon till sin syrra i Finland.
Lyllos henne!!!

Resten av dagen har jag bara varit hemma och
kämpat mot tröttheten.

Mattias har haft en hel hög med kompisar här.
Dom har hoppat på studsmattan och gått på den blöta
och leriga gården. Och i mellan åt har dom kommit
in på toa eller dryckit vatten.
Så då kan ni ju gissa hur jävla skitiga golv jag har
nu... det är leriga fotavtryck... en hel del grus och sand
och sen blött på golvet... suck.
Leriga och blöta skor och byxor efter Mattias har jag också
att ta hand om... om jag känner för det.
Men jag tänkte att Mattias själv ska få vara med och ta
reda på eländet.... så att han förstår hur tråkigt det är
att ta reda på lera och grus och lortkläder.

Johanna är också trött idag.
När hon kom hem från skolan gick hon nästan på
en gång ner till sitt rum och la sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0