Dagen efter....

Dagen efter kräftfisket... alltså lördag, kom vi hem
på morgonen vid sju-tiden.

Jag var ju jättetrött, så jag gick och la mig.
Dom andra hade också sovit en stund.

Jag vaknade till liv vid 14-tiden.
Strax efter det kom brorsan med familj förbi och ville höra
hur vi haft det och hur många kräftor vi fått.
Sen ville dom väl visa Nellie och Molly kräftorna.




Nellie är ju djurvän ända ut i fingerspetsarna, så hon var ingen rädd för
kräftorna. Men lilla Molly var lite rädd och reserverad för dom...




Ja, det var så roligt att se Molly när hon ojjade sig över kräftorna... hon gick
fram och tillbaka och pratade... hon viftade med armarna... men ändå så
var hon ju nyfiken på dessa kräftor.....






Nellie var modig som vågade ta upp en kräfta.... först fick hon en mindre
kräfta utan klor av brorsan.... så här visar hon stolt upp den.
Och av detta blev hon ännu modigare och började lyfta ur kräftor från bunken, själv.
Inte ens JAG vågar ta i dom!!!




Och till sist tog hon upp den största kräftan vi hade fått... huvva....
hon är en liten modig tjej.

Brorsan och dom tog några kräftor med sig hem som dom skulle koka
på kvällen och äta upp dom då.





Precis när brorsan och dom åkte, så dök Jörgen upp med Marcus, Isabelle
och en kompis till Isabelle.
Tjejerna berättade för mig att det var ju lördag och dom hade varit
och handlat lördagsgodis.
Jörgen såg liiite tärd ut... han hade ju också varit ut på kräftfiske....ähum.. fast
han hade nog mer hållt på med att "smaka" på whiskey......




Sen var det bara att ta fram den stora kastrullen och fixa kräftlag och
koka upp den.
Hasse sköljde av kräftorna och sen fick han även hälla i dom i
kastrullen... sen fixade jag resten.
Jag fick göra 2 lag till våra 197 st kräftor.
Så jag stog vid spisen och kokade kräftorna i några timmar.




Förr om åren har jag fryst ner alla kräftor, men i år bestämde jag och
Johanna för att vi skulle äta några sen när det var färdigt.




Så på kvällen satt hon och jag och smaskade i oss goda kräftor.
Till det hade vi vitlöksbaugetter.... creme fraiche med pressad vitlök i
och till det drack vi Champis.
MMMMMM.... VAD GOTT DET VAR!!!!!!!!!
Trackback
RSS 2.0