Igår....

Igår var det en tung dag.
Jag, Johanna och Hasse var på morfar Stigs begravning.
Undertiden var Mattias hos mina föräldrar och lekte med Molly.

Efter begravningen åkte vi också till mina föräldrar för att
hämta Mattias. Men vi blev kvar där en stund.
Vi käkade bla plommon.... för det har dom gott om.
Plommonträdet är proppfull med lila plommon.
Farsan har fått sätta stöd för grenarna..... för dom är så
tunga av all frukt.

Och våra tunga sinnen lättades upp av lilla Molly.
Hon är så charmig och gó, så man kan inte
annat än bli glad när man ser henne.
Och som vanligt så var det full rulle på henne... där
Mattias var, var också hon.
Mattias är Mollys favorit.




Morsan, som har "gröna fingrar" hade en jätte stor och fin fuxia på trappan.
Sen har hon även en fin stor änglatrumpet på gården.
Hon har alltid så fina blommor.... både inne och ute.
Men till skillnad från mig, så tar hon ju hand om sina blommor....
vattnar dom när det är dags.... duschar dom... dammar av dom...
plantera om dom.... osv.
Ähum... allt det där gör ju inte jag.... jo, vattnar dom när dom nästan
ser helt döda ut... ähum....




Sen resten av dagen var jag hemma.
På kvällen tittade jag och Johanna på tv.... "Sagan om härskarringen".
Ikväll går den andra filmen och imorgon den tredje... som vi ska se.
Jag har sett den första och andra, då när dom kom ut på film... men det
är ju så många år sen, så jag kommer ej ihåg något.
Men så mycket kommer jag ihåg, att dom är BRA.
Trackback
RSS 2.0